D

DE MEEST INSPIRERENDE WOMEN EMPOWERMENT ORGANISATIES WERELDWIJD

Girlboss goes Global. Women Empowerment. Girlboss instanties wereldwijd. Women for Women International. The Allbright,. girlboss brands abroad. The Female Quotient.

Hoewel we de afgelopen weken netjes binnen onze eigen Nederlandse grenzen zijn gebleven wat betreft girlboss thema’s – trekken we het vandaag over een andere, internationale boeg. Hoe kunnen we ook anders met deze tropische zomermaanden waarin onze instafeed constant volstroomt met de meest extravagante plekjes op deze wereld? Daar hoort een dosis global girlboss inspiratie bij! Lees en huiver…


1. AllBright


“Making the UK the best place for a female leader”. Als club, academy en fonds is AllBright hard aan de weg aan het timmeren om Groot-Brittannië (en de rest van de wereld!) te veroveren. Dit netwerk is voortgekomen uit de makelaardij en zag dat er in de UK behoefte was aan een netwerk gericht op het supporten van de loopbaan van de vrouwelijke entrepreneur. AllBright heeft net een nieuw programma gelauncht dat hier specifiek op gericht is: het FoundHER festival. Dit klinkt ons allemaal natuurlijk goed in de oren… Een tripje naar London, Manchester of Glasgow deze zomer? Yes, please!

allbright, girlboss brand globalBron: The Allbright | Girlboss goes Global

2. The Female Quotient


“First Came the Intelligence Quotient (IQ). Then Came the Emotional Quotient (EQ). Now Comes the Female Quotient (FQ)”. Het doel van de Female Quotient is om gelijkheid te creëren op de werkvloer. Dit komt voort uit het geloof dat diversiteit & gelijkheid op de werkvloer goed is voor de productiviteit van de werknemers en voor de business zelf. Met die ambitie heeft FQ een “Modern Guide of Equality” samengesteld en organiseren ze wereldwijd de “Girls’ Lounge” gedurende het hele jaar. Deze “Girls’ Lounge” laat vrouwelijke entrepreneurs met elkaar in gesprek gaan om samen ervaringen te bespreken en tot oplossingen te komen wat betreft gelijkheid op de werkvloer. There is power in the pack!

“First Came the Intelligence Quotient (IQ). Then Came the Emotional Quotient (EQ). Now Comes the Female Quotient (FQ)”. Het doel van de Female Quotient is om gelijkheid te creëren op de werkvloer.Bron: The Female Quotient | Girlboss goes Global

Nederlandse #girlboss Brands om inspiratie uit te halen (voor jouw business)

3. The American Women’s Club


“Embracing the local experience while honoring our American traditions”. Deze “women’s club” heeft weer een totaal andere insteek dan de vorige twee. The American Women’s Club zit inmiddels over de hele wereld (Amsterdam, Stockholm, London, Madrid). Ze doelen erop een community te vormen voor Amerikaanse vrouwen die willen integreren in de betreffende samenleving. Het is niet de bedoeling om samen een clubje te vormen en je af te zonderen van de maatschappij, maar juist om de cultuur & tradities te omarmen, zoals hun slogan (eerste zin) perfect omschrijft. Een super initiatief als je het ons vraagt!

Mary Wells Lawrence, the founding president of Wells Rich Greene advertising agency and first female CEO of a company listed on the NYSEBron: The Female Quotient

Met deze 5 stappen creëer je de perfecte pitch

4. UN Women


“Versterk je vrouwen, dan verander je de wereld”. UN Women is een initiatief van de United Nations en is de organisatie van de Verenigde Naties voor vrouwenrechten. Ze streven boven alles naar gendergelijkheid op alle niveaus, in alle werelddelen. In meer dan 90 landen voert UN Women projecten uit voor de levensverbetering van vrouwenlevens. Hoe doen ze dat? Vanuit de Verenigde Staten zet UNW diplomatieke druk op regeringen om het beleid te veranderen. Dit doen zij o.a. op de volgende gebieden: vrede & veiligheid, humanitaire noodhulp, vrouwelijk leiderschap, economische zelfstandigheid en bestrijding van geweld tegen vrouwen en meisjes. Women empowerment op een iets hoger niveau dan de voorgaande instanties, maar allemaal even essentieel voor een equality & diversity in de wereld!

rede & veiligheid, humanitaire noodhulp, vrouwelijk leiderschap, economische zelfstandigheid en bestrijding van geweld tegen vrouwen en meisjes. Bron: The Female Quotient | Girlboss goes Global

‘Deze instantie heeft meer dan 478.000 gemarginaliseerde vrouwen in conflictlanden geholpen’

5. Women For Women International


“Sponsor a woman and change her life forever”. Ook deze instantie verschilt weer enorm van de bovenstaande netwerken. Women For Women International is ten eerste een stichting dat afhankelijk is van sponsoren. WFWI bestaat sinds 1993 en heeft sindsdien meer dan 478.000 gemarginaliseerde vrouwen in conflictlanden geholpen. Zij verschaffen vrouwen de handvaten om emotioneel en financieel onafhankelijk te zijn en op die manier zich uit armoede en crisis te ontwikkelen. Vanwege de cultuurverschillen in dit soort landen, heeft WFWI weer een hele andere werkwijze dan de voorgaande instanties. Voor hun eigen veiligheid worden de vrouwen in kleine groepjes onder gebracht en ontvangen zij cursussen en workshops om zich verder te ontwikkelen. Bewonderenswaardig!

“Sponsor a woman and change her life forever”. Ook deze instantie verschilt weer enorm van de bovenstaande netwerken. Women For Women International is ten eerste een stichting dat afhankelijk is van sponsoren.Bron: Women for Women | Girlboss goes Global

Wij hebben ons ontzettend laten inspireren door girlboss instanties wereldwijd. Ken jij nog andere global girlboss bedrijven die missen in dit rijtje? Laat het ons weten!

PIN IT!

Ken jij alle vrouwen organisatie in de wereld? Dit zijn vrouwenorganisatie die je als vrouw zou moeten kennenGirlboss goed Global | Women Empowerment | Girlboss instanties

CategoriesWork